Øreoperation

Hvis man har store eller deforme ører, og af den årsag har behov for at få udført en øreoperation, så foreligger der nogle rigtig gode muligheder for dette i Danmark.

Sådan foregår en øreoperation

Hvis man skal have lavet en øreoperation, så foregår dette ved, at der bliver lagt et snit på ørets bagside. Herefter vil øret blive korrigeret, sådan som patienten ønsker det, hvorefter patienten syes sammen igen af lægen.

Når dette er overstået, vil man efterfølgende omgående få forbinding om hovedet. Dette får man altid efter en øreoperation for at beskytte ørene og for at sikre, at der sker en hurtigere heling.

Når man får foretaget denne operation, så får man som udgangspunkt altid lokalbedøvelse. Derudover får man i øvrigt også noget beroligende medicin, så man kan forholde sig helt i ro når operationen foretages.

Komplikationer, som kan forekomme i forbindelse med udførslen af en øreoperation

Når der bliver foretaget operationer med kirurgiske indgreb, så vil der stort set altid være en risiko forbundet med operationen, hvor der kan forekomme nogle operationer. Ved denne operation, er der risiko for, at man vil opleve at ørerne vil se kunstige ud eller at man får asymmetriske øre. Sker dette kan det være nødvendigt med en operation mere.

Derudover kan man i øvrigt opleve, at der vil forekomme andre komplikationer i forbindelse med operationen. Heriblandt kan man opleve infektioner, dårlig heling af sår, blødninger samt eventuelle følgevirkninger af den bedøvelse, som man fik under selve operationen.

Priser på øreoperation

Operation med ørekirurgi kan svinge en del i pris, da det afhænger af, hvor omfattende en operation der er behov for hos den enkelte patient. Nogle har behov for en mere omfattende øreoperation end andre, og det vil også afspejles i prisen. Derfor kan det være en god idé at få lavet et par tilbud på at få udført operationen.