Hymenrekonstruktion (mødom)

Hvis du godt kunne tænke dig at få genskabt din mødom, så kan dette lade sig gøre ved at få foretaget en hymenrekonstruktion. At få foretaget en hymenrekonstruktion gør, at man kan få gendannet sin jomfruhinde, og det kan være en stor hjælp for dem, som har et ønske om at få genskabt deres mødom.

Sådan foregår en mødomsrekonstruktion

Hvis du ønsker at få genskabt din jomfruhinde med en mødomsrekonstruktion, så foregår det ved, at lægen trækker delene af den brudte jomfruhinde sammen, hvorefter at disse dele vil blive syet sammen. Som udganspunkt kan man ikke se, at operationen er blevet foretaget hos patienten.

Inden man kan få foretaget denne rekonstruktion af mødommen, så kræver det, at man først har været til en gynækologisk undersøgelse, for at få en snak med lægen omkring forventningerne til operationen mm.

Man skal regne med, at det tager cirka 1- 2 timer at få genskabt sin mødom.
Når man skal have foretaget operationen, så foregår dette altid i lokalbedøvelse og som oftest sker behandlingen ambulant.

Efter man har fået foretaget rekonstruktionen af sin mødom

Når operationen er færdig, så vil resultatet være, at ens jomfruhinde ser ud og fungerer akkurat på samme måde som før. Dette vil også samtidig gøre, at det første samleje, efter man har fået foretaget operationen, godt kan være en smule smertefuldt.

Der kan desuden være en risiko for, at der opstår infektion, blødninger, dårlig heling af sår samt muligheden for at opleve blodansamlinger. Der vil altid være en risiko ved at få foretaget kirurgi. Dog er det meget sjældent, at der forekommer meget alvorlige komplikationer i forbindelse med en operationen som denne.

Resultat af at få udført behandlingen er permanent – indtil man igen springer jomfruhinden.